torsdag 25 november 2010

Dopet, julen och allt däremellan

Oj oj oj så länge sedan jag skrev något här.
Men skrivlusten har inte vart där, vart lagom nöjd helt enkelt?

Har ju hänt en del, dopet för en månad sedan gick superbt!
Underbara unge, skötte sig strålande glad och go hela dagen.
Mormorsmor var här och det var härliga dagar.

Tack alla för en fin dag!





Just nu är det dock planering inför jul som gäller.
Julen ska ju vara glädjens högtid som det så fint heter. Idas första jul är det med.
Senaste åren har det varit en del funderingar kring hur vi syskon ska lösa julen för pappa.
Eller ja, ska jag vara helt ärlig är det väl mest jag som engagerat mig i det.
Klart pappa ska få vara med någon i familjen, ingen ska behöva sitta hemma själv på självaste julafton.

Pappa är skröpplig, han har kol och har haft stora problem med alkoholen senaste, tja? 12 åren.
Sedan mamma gick bort har hälsan vacklat ordentligt.
Det har varit många turer in och ut på sjukhus.
Förra vintern var han nära att inte klara sig men reste sig ur det svarta hålet och ingen var gladare än jag.
För det är så, att han är ens pappa och alla gånger han och mamma ställde upp för oss när vi växte upp, its payback time.

Men det är alltid ett trixande detta med att besöka honom eller hur han ska besöka oss.
Bilkörning klarar han inte så bra.

Sist han var här och skulle hem till Jörlanda igen, hamnade han i Årjäng eller någonstans (han vägrade berätta, om han ens fattade vart han körde fel).
Hemresan tog nära 6 timmar. Skratta eller gråta? Ibland vet man inte...
Ja jävlar, denna julen blir det tåget för honom.
Som han aldrig (!) åkt förr.

Som grädde på moset kommer vi förmodligen ha en annan liten spellevink här då att hålla reda på.
Jag har tvivlat, kommer man att orka? Men det är nog så gott som bestämt nu, en ny familjemedlem är på gång...mer om det framöver! Jag längtar trots allt, känner att det fattas någon i vår lilla familj. Det vet jag att Dan gör med;).

Annars då?
Tja, hårmanen har klippts av, yes, känns underbart att kunna dra handen genom håret utan att där finns tover p.g.a kletiga bebisfingrar;).


Nej nu ska jag iväg till Öppna förskolan med Ida.
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar