torsdag 10 februari 2011

In i dimman

..och ut igen. En mycket träffande beskrivning av minst två olika sinnesstämningar. Börjar med den ena.

Luften gick ur. Pfffff sa det och där försvann den lilla energi man hade. Mycket märkligt.
Efter en dag utan att ha varit utanför vare sig pyjamas eller hus, finns inte ens reserven kvar på batteriet.
Eller som jag brukar gasta till Dan: du tanken ligger på sista röda strecket på reserven, hur många mil kan det vara? Han hatar att jag säger så, vaddå??! Jag tycker det är glasklart. Skitsamma.

The botten was nådd när Dio körde sitt tokryck efter sedvanligt snöbad (rallyvarv genom alla våningar för att sedan hoppa upp i sängen rakt på sovandes Ida så hon fick röda skrapmärken över hela halsen och var otröstlig i en timma efteråt). Tur man inte skulle till barnläkaren denna dag.

Då. Kände. Jag. För att slänga ut hundkräket i snön, ta med mig Ida ner i sängen och sätta i öronproppar.
Alternativt panikringa Dan och sedan ta in på hotel. Och spendera dyrbara slantar på skumpa och spabehandlingar och sova hotelsäng och bli utvilad & snygg (kanske även kåt, glad och tacksam?).
Fast jag skulle sakna Ida då så det är inget alternativ.

Strunt samma. Jag har nu så här på kvällskvisten kommit ur dimman och inväntar nu lite andra njutningsmedel att stilla mitt sinne med.
Smågodis. En sleten morsas drog.
Jag borde ut och springa, men det går ju tyvärr inte då det är så dåligt väder. Synd.

Dimma, trolig om än tillfällig, nr 2.
Ska på födelsedagsrajrajpartaj på lördag. Hur kommer det sig att sådant som förr var det roligaste inför en fest, nu är det mest jobbiga man kan tänka sig? Tänker kläder. Det andra är lugnt.
Så fet har jag ju inte blivit.
Och jag får fortfarande emellanåt visa leg på systemet så så rynkig och ful kan jag inte ha blivit.
Fast det har ju inget med snygghet att göra, att man får visa leg menar jag.

Men plötsligt är det så mycket mer man tänker på när man står där och rotar på klädhängarna på Åhlens. Ser jag inte för tonårsaktig ut i den där, fan man kan ju inte ha för kort kjol då kanske man ser ut som man "försöker" se ut som en 20-någonting. Näh. Man vill ju se seriös ut. Och snygg. Gärna lite lite..sexig? Haha. Magvalken finns där den finns så egentligen blir det väl samma gamla svarta trasa som vanligt. Skönt då sparar man dem pengarna också. Kan köpa en drink extra i baren istället. Eller en söt body på Lindex till Ida. Det är tur att man är rolig.

Dio förresten, han har fått för vana att springa över till grannen och göra number two. Vi har gemensam rabatt och högra sidan är tydligen mer attraktiv. Självklart plockar man undan skiten så gott det går. Men ni vet, snön är inte lika vit efter ett halv kg bajs. Men vad ska man göra, kan ju inte ut och klorrengöra efter. Kan vara därför som grannarna smyger till bilen på mornarna.

Nästan så jag känner för att köpa en buttericksbajs och lägga på farstukvisten.





Ps. Vart tog den söta lilla hunden vägen

Nu är det ett favoritprogram på TV. American Idol. Ska bli skönt att få grina lite glädjetårar.
Ät gott. Må gott.
Kram

1 kommentar:

  1. Kul idé av Carro att lägga upp en blogg-sida på fecebook - på så sätt kan man ju hitta mängder av nya intressanta människor (och bloggar) =)

    SvaraRadera